Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

ickefibrer och dår-metodiska mirakel

Av Espe - 30 oktober 2014 19:19

En natt kom jag på att man kunde tappa balansen och sansen för att finna distansen och då utföra dår-metodiska mirakel. Nog för att det går färjor, som Buddha sade, men blir du en and så blir du en and, och ytspänningen en sorts cement. När jag inte riktigt visste om det lurade den överordnade mig i mig att fibrer är fibrer, men fibrer lystrar till horngestalten i garderoben lika villigt som de lystrar till grannen Ismet, med kropp, hud, kläder och allt annat mätbart han bär och kanske är.

          Jag blev ju inte lurad, förstås, för verkan i enighet med det föreslagda var där: lurendrejeriet var metoden och genom den plockades bevisen upp ur den redan öppna bevisburken. Så jag stod där, lite häpet, på ett sätt som inte gick att stå på och kände något som inte fanns, som inte kunde brännas, kastas, sväljas, malas eller krossas. För jag trodde att allt var där, att allt var fibrer som vanligt och att det var de som snuddade vid mig. Kanske kan jag få sjöar att förånga och bak att vara bak och fram, ek att vara ek och tall, vatten att vara torrt och vått; samtidigt.

         Men det finns förståss en förrädisk ickefiber som fastnat i sin egna lilla uppfuckade mylla och som lurar sig själv till att vägra luras för att det är fult och kraftfullt. Starkare än djupvattenströmmar forsar han genom vener och sprider ett ljus som är ljust enbart eftersom han tror det. Lurad till att vägra luras och patetisk slavherre över den goda manipulationens ambitioner lägger han byråkratiskt in sitt veto mot alla byggplaner, trots att alla papper finns där. Magin måste börja i luften, men luften är full av ångor som tror att de är fåglar och som fastnar i varje propeller.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Espe - 11 april 2019 02:09

Jag hade en psyko-dagbok när hela svarta havet rasade in. Det var natt hela tiden då, jag kunde bara skriva på papper under spisen. Det fortsätter egentligen hela tiden att rasa. Svarta vågor svarta vågor. Jag förstår att Noa byggde en båt. Vissa ork...

Av Espe - 1 november 2016 21:32


Vad du måste göra är att ta dig in i det där blodtörstiga och märkliga området igen, så att stenarna ramlar. Det är för jävla prydligt alltsammans och alla vet att personer med hudfärgat läppstift dör av apati och av lögn. Latheten och skräcken hålle...

Av Espe - 31 maj 2016 18:50

Det byts och avbryts och vinden som efter 7 veckors ombytligt virvlande just bestämts gör åter igen en u-sväng. Naive idiot; rörelsen går inte att kartlägga. Den glättiga sommaren gassar och man känner alla de där åren i nacken, hur man gått i knastr...

Av Espe - 26 januari 2016 21:47

Allt rinner ut och bärgar mig i söt oreda. Jag är förutseende nu till sist och har skapat labila dammar som vägrar annat än att brista. Landet torkar ju. Och hyperventilera gärna, ju hetsigare desto bättre och all andning ger faktiskt luft. Gifflar, ...

Av Espe - 5 januari 2016 20:08

Sönderdelaren söker upp mig och söker sönder min minsta por. En mer följsam gräsätare av något slag finns någonstans i min högra lunga, men den är nedspydd av adelsmännens frågvishet och helt enkelt förbannat äcklig vid det här laget. Vid det här lag...

Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards