Alla inlägg den 27 april 2010

Av Espe - 27 april 2010 20:33

Saxat från ett helt seriöst inlägg på Helgon.se


"Jag har alltid haft problem med att sköta mig och så  

men min intelligens har alltid varit fläckfri".


Fläckfri intelligens alltså.

Ok...

Det var fan inte illa.

Grattis vännen, grattis!

Jag antar att man snart kommer få se dig jämte namn som...

Foucault

Adorno

Merleau Ponty

Deleuse

Derrida

och... varför inte - Platon?


Dessutom skulle herrarna bakom dessa stora namn knappast våga sig på att påstå att deras "intelligens är fläckfri"...

Vilket innebär -  du kommer klå dem alla!

Go for it girl!





Men...

En fråga återstår:

- Kan intelligens vara befläckad?

Talar man inte, snarare, om högre resp. lägre intelligens?

Om intelligens i skala?

Hur fan ser en befläckad intelligens ut?

På vilket sätt är den smutsig?

Har man en smutsig intelligens om man, låt oss säga...

TALAR OM INTELLIGENS I FEL TERMER, och, exempelvis...

påstår att den kan vara BEFLÄCKAD?


Vem vet, vem vet...


Nu återgår i alla fall jag till mina auberginer.



Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards