Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Espe - 4 januari 2012 16:44

Jag har anlänt i hypokondrin. Snart har jag alla sjukdomar. Jag tror att jag har ärvt dem från morfar: han hade också alla sjukdomar, alla utom livmodershalscancer - men jag har ju ett kön som är bättre anpassat till just den sjukdomen, så förmodligen har jag även den. Den och en hel drös moderna och postmoderna sjukdomar som morfar inte behövde ta ställning till.

      Egentligen är det nog något annat ont som projiceras i alla dessa svettiga och bitvis helt övertygade självdiagnoser. En såndär gadd som är liten på ytan, men som undertill kan sänka Titanic. (Jag vet att jag överdriver). Dörren till den verkliga sjukdomsinsikten är i vilket fall både stängd och gömd. Och jag har ingen kofot.








Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards