Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Espe - 24 januari 2011 19:24

Vaknade och öppnade mina ögon och tyckte att någon stod i rummet. En kvinnas ansikte syntes, för ett ögonblick... till dess att jag såg tavlan som både var hon och hennes bakgrund, hennes moder och fader, och hon. Varför har jag aldrig sett henne där innan, alla gånger jag vaknat och tittat mot henne, hennes tavla till bakgrund, hennes far och mor? Hon försvann snabbt och jag kommer nog aldrig kunna se henne igen. Hon var brungrå. Konstigt. För modern  är röd och fadern blå.


Jag drömde att jag fick låna en liten vit, långsam, kupolformad, skör bil av mamma. Den var lagom ofarlig för mig. Men den kunde inte köra genom lera. Vi fick köra runt.


Gick promenad med hund på kyrkogård. Hunden hittade något rött att gräva upp och slicka i sig. Det låg något rött under snön. Jag drog med honom därifrån.


Lånade Borges. Läste om blindhet, om att inte kunna se ord, lyssnade på Joanna Newsom. I bakgrunden såg jag en döv kommunicera med en annan döv. De gör roliga miner, de döva.


Missade Gud med 30 sekunder. Men det var nog lika bra. Jag hade inte hunnit duscha. Man kan inte möta Gud smutsig. Den andra guden kommer slänga mig ner i helvetet sen. Avgudadyrkare är jag visst.


Kokade torkade kikärtor. Ett vitt skum kom från dem. Jag tog bort det.


Mjölken är slut.

Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards