Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Espe - 9 oktober 2011 10:16

Ooo, det känns som att vintertiden är här nu. Råkylig luft och en märklig parallelism - för jag kommer på mig att börja spela musik som jag spelade för ett år sedan. Alltid så, när en årstid går över i en annan. Nostalgi. Allt kommer tillbaks när höst ännu en gång blir till vinter. Det tomma bladet mellan kapitlen bjuder på öppning mot det förgågna. Och inte bara förra årets till vinter förvandlade höst återkommer, utan även vagare och tunnare bitar av alla andra år, alla andra år där och då höst övergått i vinterkyla.


Så. En gammal bild från ett okänt men känt som bra år, då jag och en vän åkte till Glasgow för att lyssna på föreläsning om konstnären Austin Osman Spare. Jag hade förvisso lyckats utveckla en ordentlig lunginflammation fram mot resans slut, men det är inte det första jag minns när jag tänker tillbaks. Istället minns jag Joanna Newsom, senhöst och ingefärsvin.


 

Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards