Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Espe - 7 maj 2011 11:19


- Det är något speciellt med dig...

- Jag har munnen full av is, det kan vara det...


Den repliken slängde jag ur mig i en dröm i natt. Den var rolig där och då. Den är rolig här och nu. En dröm-oneliner, på flera sätt. Tydligen finns det så plats för humor även i drömmandet. Det visste jag inte. I hur många drömmar kan ni minnas att ni skrattat? Och att ni skrattat åt något, inte bara av någon diffus dröm-orsak? Det lär inte röra sig om allt för många gånger, tror jag. Humor borde vara ganska sällsynt i drömmarna. För humor är ju, tänker jag, på många sätt ett bearbetande. Och drömmarna, de är nog redan tillräckligt bearbetande. De kanske rent utav är bearbetning, liksom till väsendet. 


Nu skall jag sluta kretsa kring allt detta sovande, för att istället ta itu med den där vakna världen och allt som måste göras i den.  Men nu vet ni i alla fall vad ni skall svara om någon säger till er att "Det är något speciellt med dig...".

Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards