Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Espe - 9 maj 2011 18:44

Jag märker att jag är skakis och kommer snart fram till att det är eftersom jag fyllt på med astmamedicin i mina lungor. Detta eftersom jag nyss, ännu en gång, fick för mig att "this calls for cigarettes!" Det gör det ju aldrig, ingenting "calls for cigarettes", egentligen. I alla fall inte om man begåvats med  inkompetenta lungor. I nazityskland hade de gasats ihjäl för länge sedan.

        Någon slags essä verkar det åtminstone bli. Fast den såg mycket vackrare ut för mitt inre, innan den kom ut - där var den liten och välbildad, men nu ser jag att den snarast är otympligt storvuxen och tunnhårig. Ofödda skimrar de alltid så fint, våra små barn, men likt förbannat föds de ändå sedan med missbildningar och skavanker. För egen del torde en av dessa efter-födseln-skavanker vara den maniskt återkommande övertygelsen att "this calls for cigarettes!"

Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards