Alla inlägg den 27 april 2011

Av Espe - 27 april 2011 18:53

Igår kväll gav jag upp mitt hemtentaskrivande. Jag somnade och drömde något om "en annan ö" och om människor som på en annan annan ö försökte se över till den andra ön, och skulptera de andra ö-bornas händer i sanden på stranden. Sedan vaknade jag och insåg att - nähä, jag har tydligen inte alls gett upp.  Och så följde fem extra stressiga timmar, som dock gjordes mindre hemska tack vare att det lugna och lugnande Djuret var på besök. 

       Nu är tentan inskickad sedan två timmar tillbaks och jag kan  konstatera att jag härmed skrivit min sämsta hemtenta någonsin, på riktigt. Jag hann helt enkelt inte. Den är för lång, utan struktur, med många konstiga formuleringar, utebliven fakta, bristande referenser - och jag svarar på andra frågor än de om ställdes, om jag nu ens svarar på något överhuvudtaget. Ändå känns det som att jag kommer få godkänt, vilket mycket väl kan innebära att jag inte alls kommer få godkänt, eftersom mina betygsprofetior sällan eller aldrig stämmer. Trots allt är jag lite lättad. Skräckblandad förtjusning. I morgon skall jag träffa min lärare för första gången - tydligen skall texthelvetet bedömas redan då.  Skräcken, skräcken, skräcken...


 

Nu har jag ont i nacken och skall fira denna icke-seger med ett äpple från Halalen, Halalen som luktade gott i dag. De måste ha skurat betonggolvet.

Om bloggen


Välkomna till skrivstugan där kvasifilosofiskt pretentiöst flum är Lag, utan undantag.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Tidigare år

BlogToplist

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards